За инжекторджийте

Драга, тромел и друг вид техника за напреднали златотърсачи

Re: За инжекторджийте

Мнениеот nikmagi » Пон Май 21, 2018 8:52 pm

jokko1 написа:.................... та да преценя помпа с какъв дебит ще ми свърши работа...................

Моето мнение е че ако гледаш само дебита ще сбъркаш. Ако помпата не ти дава прилично налягане няма да ти заработи смукалката. Всъщност нали за помпа за смукалка се интересуваш?
nikmagi
 
Мнения: 303
Регистриран на: Съб Фев 01, 2014 8:46 pm
Местоположение: Казанлък

Re: За инжекторджийте

Мнениеот jokko1 » Вто Май 22, 2018 6:44 pm

Ники все си мисля че при помпа с 60-70метра напор инжектора няма как да не тръгне.
Проблема е че високо напорните помпи имат по малък дебит от обикновените.Точно за това ме интересува главно дебита.
Напъни се. Помисли малко!!!
Аватар
jokko1
 
Мнения: 854
Images: 3
Регистриран на: Вто Яну 28, 2014 7:55 pm
Местоположение: София

Re: За инжекторджийте

Мнениеот nikmagi » Вто Май 22, 2018 7:34 pm

jokko1 написа:Ники все си мисля че при помпа с 60-70метра напор инжектора няма как да не тръгне.
Проблема е че високо напорните помпи имат по малък дебит от обикновените.Точно за това ме интересува главно дебита.

При този напор мисля че няма да имаш проблеми с дебита. Ако на транспортния маркуч не оставиш голяма дължина, напорът ще компенсира дебита и мисля че няма да имаш проблеми.
Аз в момента преработвам голямата си смукалка с вътрешен дифузьор и се чудя дали да не си продам малката помпа заедно със смукалката(1.5"). Ама да стане първо голямата и да я пробвам. Очаквам по-силно засмукване.
Последна промяна nikmagi на Сря Май 23, 2018 6:41 am, променена общо 1 път
nikmagi
 
Мнения: 303
Регистриран на: Съб Фев 01, 2014 8:46 pm
Местоположение: Казанлък

Re: За инжекторджийте

Мнениеот r.petkov » Вто Май 22, 2018 11:45 pm

Жоре дебита на помпите го изчисляват колко вода излиза от изхода на помпата директно без маркуч , поливните 2ц. са 500л.мин. , напорните 400л..Ако сложиш две такива помпи една до друга да източваш примерно басейн поливната ще ти извади повече вода за единица време. Но ако им вържеш изходящи маркучи и решиш да си поливаш нивата която е на 100м. от басейна напорната ще ти даде повече вода за единица време.Или ако на изхода на турбината на двете помпи сложиш по една дюза примерно 12мм. както е при нас с инжекторите през дюзата на напорната ще премине повече вода за единица време така че дебита на помпите в нашият случай не е водещ , той има значение примерно ако си отводняваш мазето след наводнение.Всички помпи с напор от 28м. може да захранят съответния инж.при нормални условия на работа.
Аватар
r.petkov
 
Мнения: 826
Регистриран на: Пон Яну 27, 2014 8:58 pm
Местоположение: София

Re: За инжекторджийте

Мнениеот ktamen » Сря Май 23, 2018 7:27 am

Бачо го е обяснил с простички думи и е много разбираемо, ама не става ясно как да си избереш помпа. За всяка помпа трябва да има графика с връзката между дебита и налягането, такива графики за китайските ментета са почти неоткриваеми, дават се само двете крайни точки на графиката - максимален дебит при нулево налягане, демек без маркуч и помпата е разположена на нивото на водата. И максимално налягане при нулев дебит, демек на каква височина ще достигне водата, ако и закачим на изхода един много дълъг вертикален маркуч без водата да може да се изкачи до края му. И това са данни когато газта е на мах.
Обикновено помпите са максимално ефективни около средата на графиката.
Ето ти графиките на 3 помпи Вило.
Ако ги накараш да качват вода на 20м WJ202 ще качи 2,5м3, WJ203 ще качи 3,7м3 и WJ204 ще качи 4,6м3. Разположени заедно е лесно да си избереш какво ти трябва за максимален резултат за минимални пари, ако не предлагат готова помпа с желаните от теб характеристики, ще ти предложат помпа на която ще и престържат турбината, така че да ти предложат помпа с точно желания дебит и налягане. Дебитът може да се намали много по-лесно с кранче за 2лв, но консумацията на ток ще е по-голяма и затова хората предлагат алтернатива за перфекционисти.
Тръгнал си да решаваш задачата от средата към двата края.
Харесай си инжектор на някой колега, намери си тръбичка, дето да пасва на захранващия му маркуч, сложи и манометър отстрани и отивай с него дерето, слагаш тръбичката преди инжектора и мериш какво е налягането, после пълниш едно варелче 50л и ще разбереш и дебита и после гледаш графики и си избираш помпа.
Отсега да ти кажа, че 3 атмосфери е внушително налягане и едва ли ще измериш подобни стойности.
Всичките тези глупости се усложняват още 30 пъти заради различните обороти, на които могат да работят бензиновите помпи.
Прикачени файлове
grafika-debit-napor-800x800.jpg
grafika-debit-napor-800x800.jpg (79.24 KiB) Прегледано 341 пъти
Комунистите имат един проблем, винаги им свършват парите, и това са парите на другите....
Маргарет Тачър
Аватар
ktamen
 
Мнения: 1048
Регистриран на: Пон Яну 27, 2014 8:08 pm
Местоположение: Ямбол - София

Re: За инжекторджийте

Мнениеот r.petkov » Сря Май 23, 2018 6:53 pm

Хонда дават сравнително точни характеристики за производството си , а да вярваш на китаец какво пише в каталога си е равносилно да вярваш на това което ти говори циганин.Една и съща помпа тежи различно през деня– сутрин когато разпъваш катуна е по лека , а вечер когато го събираш след като си се утрепал от работа си тежи и то яко.Жоре търси такава която и вечер да е лека но за мен лично такова производство още няма.
Аватар
r.petkov
 
Мнения: 826
Регистриран на: Пон Яну 27, 2014 8:58 pm
Местоположение: София

Re: За инжекторджийте

Мнениеот jokko1 » Сря Май 23, 2018 7:34 pm

Тука всичко се оказа толкова сложна задача че няма решение.
Питам по просто.Коя е най малката като килограми помпа която ще ми накара инжектор с дюза 16мм.да ми работи достатъчно прилично? По просто от това дори и аз не мога да питам.
Най вероятно пак ще го карам по интуиция.
Напъни се. Помисли малко!!!
Аватар
jokko1
 
Мнения: 854
Images: 3
Регистриран на: Вто Яну 28, 2014 7:55 pm
Местоположение: София

Re: За инжекторджийте

Мнениеот santana85 » Сря Май 23, 2018 9:12 pm

Привет адаш!
Това понятие: Доистатъчно прилично,....никога не е достатъчно!
То е като онова: Ял съм,...ама пак ми се яде!
Защо дюзата ти е водеща? Това някакъв инат ли е?
Пясък ли ще дърпаш?или смесено,..на какъв терен?,..колко високо ще ти е коритото над водата,..дебит на материала по транспортния ли гониш или ще засмукваш от дълбочко?
Високонапорните хонди 2 цола или цол и половина сигурно ще те задоволят,..но разликата в тежеста и цената надали!

Ако съм на твое място,бих поуспокоил малко топката и бих преосмислил идеите си,..все някъде се налага компромис,..все некакъв аванс имат идеите ни,..целите които гоним на теория,а постигаме на практика,..и тем подобни!
Като каталясаш привечер,... и цол и половина ми идва да го зафуча в реката,..и помпата и сичко!
Пази си здравето,..не мож го извади всичкото,...то е като с колите,..нема да ги оправиш всичките!

Успех Жорка!
santana85
 
Мнения: 9
Регистриран на: Нед Фев 11, 2018 5:23 pm
Местоположение: Пловдив

Re: За инжекторджийте

Мнениеот nikmagi » Сря Май 23, 2018 9:39 pm

jokko1 написа:.......Коя е най малката като килограми помпа която ще ми накара инжектор с дюза 16мм.да ми работи достатъчно прилично?...............

Скоро ще ти дам готов отговор на твоето питане.
nikmagi
 
Мнения: 303
Регистриран на: Съб Фев 01, 2014 8:46 pm
Местоположение: Казанлък

Re: За инжекторджийте

Мнениеот jokko1 » Сря Май 23, 2018 9:54 pm

Адаш такъв голям инжектор мен лично въобще не ме интересува.Просто се опитвам да реша чужда задача.Най вероятно скоро ще се откажа от решението и.Който си има голям инжектор да си влачи голямата помпа.
Напъни се. Помисли малко!!!
Аватар
jokko1
 
Мнения: 854
Images: 3
Регистриран на: Вто Яну 28, 2014 7:55 pm
Местоположение: София

Re: За инжекторджийте

Мнениеот r.petkov » Сря Май 23, 2018 10:11 pm

Жоре видел си се у чудо , това не е малък инж. и с по малка помпа от 2 ц. няма да минеш , той може и с по малка да тръгне ама не е само това работата после ще викаш ама с по дълък маркуч не ще да работи , не може да качва по на високо и др. , навремето аз работех с такъв инж. с трицолова немска китайка 6.5нр , тя пък излезе някакъв изтърсак даваха и 28кг. по каталога, а като я премерих излезе22кг и то се водеше нещо като напорна с 200куб. дв. направи си сметка колко метал са икономисали жълтите. На тебе ти трябва най малко 2ц. 5.5 нр ако търсиш по евтина китайка виж какво предлагат в немския ибей там цените са по ниски от нашите и те що годе си следят качеството на доставките , докато нашите търговци ги купуват на тон с контейнери и с неясен произход ,преди 5-6 год. бяха напълнили с фалшиви хонди.
Аватар
r.petkov
 
Мнения: 826
Регистриран на: Пон Яну 27, 2014 8:58 pm
Местоположение: София

Re: За инжекторджийте

Мнениеот jokko1 » Чет Май 24, 2018 4:44 pm

Чорбаджията на инжектора си има дву цолова Китайка и аз имам още една която купих от един турчин Халил от Бряговец.Беше счупена та я купих за крупната сума от 50лв. оправих си я и сега играе резерва.Мога да си ги ползвам и успоредно и последователно на каскада ама не ми се влачи това тегло.Кольо обаче се сдоби с готин инжектор 2.5 цола и сега дава зор с него да пробваме как ще се работи.И мани че се занимавам с помпи ами ще трябва и нова драга да правя за това чудо.
Абе у чудо съм се видел.
Напъни се. Помисли малко!!!
Аватар
jokko1
 
Мнения: 854
Images: 3
Регистриран на: Вто Яну 28, 2014 7:55 pm
Местоположение: София

Re: За инжекторджийте

Мнениеот nikmagi » Чет Май 24, 2018 9:14 pm

jokko1 написа:..................Абе у чудо съм се видел.

Джоко с този последния си пост напълно ме обърка. Вече не съм сигурен какво точно те интересува. Уточни и тогава да продължим да ръсим мозък.
Да използвам темата аз да попитам. Малката ми помпа е четиритактова един цол. Някъде в рапатаголд го бяхме дъвкали, ама не намерих къде. Та датчикът за маслото ако ми прави номера, ти ме посъветва да му откача буксата. Жицата която излиза от двигателя и жицата от датчика са свързани с кабелна обувка. Откачих ги, ама дали не трябва жицата която излиза от двигателя да я дам на корпус? Ако датчикът не подава сигнал, като ги откача пак няма да има сигнал и помпата пак няма да пали.
nikmagi
 
Мнения: 303
Регистриран на: Съб Фев 01, 2014 8:46 pm
Местоположение: Казанлък

Re: За инжекторджийте

Мнениеот jokko1 » Пет Май 25, 2018 6:51 pm

Ники датчика за маслото до колкото помня просто ти замасява тока от магнета и нямаш искра на свещта.Ако при тебе е някакъв друг не знам ама силно се съмнявам да са го направили толкова сложно.
Колкото до сметките другия учен с компютърните сметки е докарал горе долу същият отговр като тебе.Като условие съм му дал 16мм. дюза 3атм. налягане и 25мм. захранващ маркуч с 4м. дължина .Получил е 4ри литра и малко за секунда .От тука на татъка дори и аз мога да си го сметна.
Напъни се. Помисли малко!!!
Аватар
jokko1
 
Мнения: 854
Images: 3
Регистриран на: Вто Яну 28, 2014 7:55 pm
Местоположение: София

Re: За инжекторджийте

Мнениеот nikmagi » Пет Май 25, 2018 8:32 pm

jokko1 написа:Ники датчика за маслото до колкото помня просто ти замасява тока от магнета и нямаш искра на свещта.Ако при тебе е някакъв друг не знам ама силно се съмнявам да са го направили толкова сложно.................

Ако замасява тока, то това трябва да стане когато маслото е малко, ама как ще стане това като датчика все едно виси във въздуха. Нещо не ми се вързва. Според мен през маслото протича тока от датчика към корпуса. Затваря някаква верига и помпата си пали - пада маслото и веригата е отворена и помпата не пали. Възможно ли да е така? От двигатели не разбирам и питането ми може да е глупаво ама това е положението.
nikmagi
 
Мнения: 303
Регистриран на: Съб Фев 01, 2014 8:46 pm
Местоположение: Казанлък

Re: За инжекторджийте

Мнениеот r.petkov » Пет Май 25, 2018 10:38 pm

Датчика за маслото затваря веригата на запалване , падне ли нивото на маслото прекъсва веригата и двигателя спира то това е идеята да не работи двигателя без масло , също ако маслото е малко и понякога помпата е наклонена при старт няма да запали.Сега допълвам и друго – датчика за масло дори и да отчита правилно нивото му, пак не гарантира че всичко е наред.Ако не спираш след работа притока на гориво към карбуратора поплавъкът му не е изключено да запецне при пренасянето и и да започне да прелива гориво което влиза в картера за масло и го пълни до дупка.При следващ старт помпата пак тръгва , но двигателят работи вече с разредено масло , истината е преди работа да се отваря пробката и да се гледа – нормалното ниво в хоризонтално положение на помпата трябва да залива резбата на пробката до средата , ако при отварянето и в същото положение започне да изтича масло значи е разредено с гориво и картера е препълнен.
Аватар
r.petkov
 
Мнения: 826
Регистриран на: Пон Яну 27, 2014 8:58 pm
Местоположение: София

Re: За инжекторджийте

Мнениеот krais » Пон Юни 11, 2018 10:20 pm

Ибиват семерингите,къса биелата и тя излиза през картера(блока),това се случи с мен
Аватар
krais
 
Мнения: 54
Images: 0
Регистриран на: Нед Фев 09, 2014 6:56 pm
Местоположение: Враца

Предишна

Назад към Съоръжения за добив на самородно злато

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


cron
[Most Recent Quotes from www.kitco.com] [Most Recent Quotes from www.kitco.com] [Most Recent Quotes from www.kitco.com]